Saturday, January 29, 2011

PUDING MARBLE YANG MENYELERAKAN




hai kawan kawan!!!!!!
arinie aku nak berkongsi pulak resepi puding marble...
resepi nie di datangkan khas dari akak kesayangan aku..
dialah yang mendatangkan minat aku dalam bidang masakan...
huhuhu terpesong betul minat aku dari bidang pengajian aku...

meh ler kongsi resepi ngn aku...
klu korang ada resepi2 menarik kongsi la yer...

Bahan bahan yang aku gunakan untuk buat puding marble.....
1/2 buku butter
1/2 gelas susu cair
5 biji telur ayam(saiz sederhana saja yer)
4 sd besar tepung kastard
1 1/2 gelas gula pasir
1 paket agar agar
nescafe secukup rasa....

Cara cara membuatnyer...
senang je...meh aku ajar::;:::
1. pukulkan butter dengan telur hingga kembang (ketepikan)
2. Masakkan agar agar kemudian masukkan gula dan susu cair dan biarkan ia mendidih,
3. Setelah itu masukkan tepung kastard,
5. Selepas itu masukkan telur yang telah dipukulkan tadu bersama dengan butter.
6. Masakkan ia hingga agar agar masak dan pekat
7. Kemudian bahagikan kepada 2 bahagian, Satu adunan letakkan nescafe dan adunan kedua
biarkan yang asli punyer yer
8. Buburkan adunan itu kedalam acuan yang kita suka. selang selilah masukkan adunan itu
yer....
9. Akhir sekali sekukkan puding itu....dan last sekali....ngap lah masuk dalam mulut!!!!!!

No comments: